kaninjakt

hare - kanin - hare - kanin - hare - kanin ?


När jag gick och skulle möta cilla så såg jag en ensam kanin hoppandes på vägen. Jag vart väldigt fundersam och tyckte så synd om den, och synd om ägaren. Jag hade vart helt förstörd om min kanin var borta. Så när jag hade mött cilla gick vi tillbaka och försökte få tag i den. Den kom fram till oss flera gånger men hoppade iväg lika fort igen.
Efter en timme gav vi upp och gick där i från, inte så lätt att få tag i en kanin. Är faktiskt lite orolig för räven vi har här i strömtorp :( men hoppas den kommer hem oskadd i morgon!!

Cillas pappa kom och hämtade cilla där kaninen var efter vi hade gått en sväng och han sa att det var en hare. Jag kan lova att jag kände mig rätt så dum då ifall jag hade försökt fånga en hare i en timme för att vara omtänksam! Men jag är nästan helt säkert på att det är en kanin. För den skutta som en kanin och inte sprang, och en hare har väl inte så små öron?

Vi gjorde vad vi kunde och jag ska försöka att inte ligga sömnlös i natt.


Berta och Greta

Kommentarer
Postat av: Anonym

naww ;d , söt du är då :)<3

2009-06-16 @ 01:38:59
Postat av: Anna

men det kanske var en blandning mellan en kanin o hare, då lär den ju klara sig :D

2009-06-16 @ 01:39:09
URL: http://annanord.blogg.se/
Postat av: emmelie

HAHA, men va gulligt att du försökte i alla fall. Ingen vet ju om det nu va en hare eller kanin ;)

2009-06-16 @ 10:42:55
Postat av: nikky

tror på Annas teori tror det är en "harin" :)

2009-06-16 @ 15:11:06
Postat av: Louise

det ser absolut ut som en kanin. Harar är större, har större baktassar och hals ex... hoppas verkligen att den kom till rätta! ...men chanserna är ju små :(

2009-06-16 @ 19:54:15
URL: http://louisenystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0