pappas flicka

Vad gör man inte för lite extra pengar när man bara får studiebidrag på tusen kr? Sista studiebidraget får vi om några veckor, sen ska vi klara oss utan pengar hela sommaren!
Jag har lyckats spara ihop ca 2000 kr på egen hand ialf. Gött!

Hela förmiddagen satt jag hemma vid datorn eller framför film. Ganska så segt men ändå skönt! När jag skulle gå ut och cykla fråga pappa om jag skulle med till skogen i stället, för han skulle greja med sitt jakttorn eller nåt sånt. Så jag gick en promenad i skogen ca 1 timme i stället. Och slapp undan att få ont i fötterna :)

Stor och stark som jag!

När jag kom hem där i från blev det att slappa mer vid datorn för att skapa motivation till att gå ut och cykla. Men icke, då satte pappa på grillen och jag fick en idé att jag kunde tvätta båten för lite pengar.
Nu är jag äntligen klar, klockan är lite efter nio och jag började vid 6-7 nångång, gud vad skitig den var! 


Men nu är den ren och fräsch. Bara gardiner och dynor som saknas sen är den sommarklar.
Och jag är 300 kr rikare och i morgon tjänar jag 200 kr till för att dammsuga bilen! (y)

Nu är jag värd ett varmt och avslappnande bad!
Puss


Kommentarer
Postat av: sara

Gud va du står i Malin :D ja, det är alltid roligt med pengar!

2009-05-21 @ 11:55:32
URL: http://saraatterstiig.blogg.se/
Postat av: malin

vill okcså hA EN BÅT SOM JAG KAN TJÄNA PENGAR PÅ :(

2009-05-22 @ 17:20:17
URL: http://malinaarni.blogg.se/
Postat av: anna

ojj det är är från anna det sista det där :D

2009-05-22 @ 17:21:52
URL: http://malinaarni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0