utseende

Efter min jobbiga städning och massa telefon pratande med Anna så tinade jag jordgubbar och satte mig vid tvn. Bläddrade lite och hamnade på 3an. Där handlade det om en tjej som var... missbildad (?). Hennes ögonen var inbucklade, pannan utåt, öronen på kinderna, tänderna på ett ställe och tungan utanför munnen. Jag tycker så synd om henne och deras familj, kan ni tänka er vilket jobbigt liv de måste ha? Hon kunde inte vara nånstans utan att folk glodde på henne, barn började tjuta, en del skrek och blev rädda. Jag tycker jag är ful och har handikapp för att jag inte tål gluten, men det är verkligen ingenting i mot de där! Hon hade opereras ca 20 gånger för att se ut som hon gör nu.
Tillslut var jag tvungen att byta kanal, jobbigt att titta på. Jag går omvårdnad och borde ha EMPATI osv. Men när jag möter Såsen (degerforsare vet vem de är) så blir jag skit rädd och får panik, när elever från särklassen hälsar på mig i skolan glor jag blir lite rörd men vänder mig om och går.
Visst, alla i Degerfors har respekt för Såsen på ett sätt (konstigt när hon hotar med fittsaft) men jag borde fan vara vänligare! Jag kan inte visa medkänsla när det gäller sånt här, även om jag verkligen har förstående för att de har det svårt och jobbigt.



Är utseende verkligen så viktigt?!
Jag hoppas jag duger som jag är :$

Kommentarer
Postat av: Lovisa kå

Åh så hemska vi människor är ibland :( så jävla synd om henne. Men lite av det värsta är ju att vi tycker synd om henne istället för att acceptera att det är så hon ser ur. Och vem säger att "så här ska man se ut" hon kan andas, äta osv, det är ju det som krävs för att leva. Och andra sidan... klart man tycker synd om henne när hon måste genomgå alla dessa operationer och sånt, och att alla ska kolla på henne så mycket :( lilla flickan.

... oj vad jag tog i lite där kanske :D

2009-05-21 @ 23:25:34
Postat av: Geeis

du duger fint du Malin :)

2009-05-22 @ 02:07:27
Postat av: sändru

sv; ja jag vet;) men jag brukar kommentera vissa bloggar fkt haha (a)



bra skrivet förresten=)<3

2009-05-22 @ 09:39:55
URL: http://sandragrundin.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag blir nästan arg när jag ser sånt här och folk inte kan säga annat än "faan va äckligt!" (tänker inte på dej du för det har ju inte du sagt:P). Asså, folk nu för tiden har fan ingen medkänsla, empati! Den här tjejen är säkert inte mer deprimerad än vi "normala" för hon är nog glad över att ha vänner, familj o ett liv över huvud taget, och vi klagar på allt annat, bara en massa skit!

Jag märker på en gång när jag är sjuk o inte orkar göra någon nytta, att fan va glad man ska vara för att man KAN gå, KAN städa, KAN äta och att man är som man ska - att man har en näsa o två öron som sitter där de ska. Jag fattar inte varför vi klagar så förbannat mkt... Vi ska inställning, från o med nu, okej?:D

2009-05-22 @ 09:47:43
URL: http://louisenystrom.blogg.se/
Postat av: sara

Usch, stackars människa. Alltså, det borde vara så himla jobbigt när folk tittar osv hela tiden.



Och du är inte ful, du är hur fin som helst Malin <3

2009-05-22 @ 17:23:31
URL: http://saraatterstiig.blogg.se/
Postat av: anna

hoppas hon kommer kunna leva bra ändå !:) !

2009-05-22 @ 17:25:49
URL: http://malinaarni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0