DIEZEL

Om ni inte har märkt det, så är jag och louise lite djurvänner. Jag har alltid vuxet upp med djur, själv har jag haft 1 kanin, 4 marsvin, 1 hund och 1 katt och "familjen" har haft 3 hundar sammanlagt! :) Dock har vi såklart inte haft allting på sammagång ....
Men de senaste åren har jag bara gett min kärlek till Zprite(kisse), men när jag flytta ihop med Louise har jag fått djurkänslor igen eftersom hon "tog" med sig 1 kanin och 2 katter.

I måndags när jag var hos min bror hade han "Dazzel" stackarn hos sig under behandling ... han kommer från en uppfödare som misskött honom, vet inte riktigt vad som hänt men han har pormaskar över hela kroppen och småsår. Sen blev han även mobbad av de andra hundarna. Jag tyckte så synd om han, för det där, och för att han bara är 10 månader och kanske skulle avlivas.
Skrev det till Louise men utan tanke till att VI skulle ta han, det var inte meningen, jag blev bara deprimerad för hans skull. Hon tyckte lika synd om honom som jag och ville hjälpa.

Nu ligger han här i min säng och är hur goo som helst. Jag gillar han faktiskt jättemycket. Men är fortfarande lite ledsen för det är ju inte säkert att vi kan ha han här.. även om det bara är så han blir bra. För han kan säkert inte vara själv hemma när vi är i skolan. men jag vill verkligen :( Vill ta han till en vetrinär och göra allt för att han ska bli fin och må bra!   


Diezel ♥

Kommentarer
Postat av: sandra

vad snäll och duktig du är Malin :), inte alla som skulle göra såhär :)<3

2010-12-18 @ 18:11:33
Postat av: Anonym

tycker du?! hihi, tack <3 men glöm inte louise.



jag gillar han verkligen :(

2010-12-18 @ 18:16:36
Postat av: m

snäll du är malin!

2010-12-18 @ 23:20:09
Postat av: =)

grymt fint gjort !<3

2010-12-20 @ 02:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0