Norge

Jag följde med Cilla och hennes mamma till Norge i torsdags för lite jobb. Jag har jobbat tre pass och när vi inte jobbat har vi varit ute på olika turer med bilen på natten, har även hunnit hälsat på min släkt,. Vi har sett lite allt möjligt och upptäckt att Norge är ett fint land! Vissa ställen där vi var på och hus/lägenheter vi såg såg ut som stora hotell utomlands eller något sånt. Kändes precis som vi var i ett varmt land fast värmen saknades. Fast kanske beror på att Baerums kommun var norges rikaste (tror jag?)
Ålderdomshemmet jag var på såg också ut som ett litet hotell, det var glasväggar, glastrappor, fina hissar, ett café, balkonger, en uteterass uppe på taket osv, inte som Letälvsgården ialf!

Det var väldigt skönt att komma bort för känns som vi vart på semester, vi har haft roligt :) 
Jag har varit på en lätt avdelning där de gammla inte behöver så mycket hjälp så det svåra har väl varit språket.
- Och de ända jag skämt ut mig med var att jag gick in i killarnas omklädningsrum .... och upptäckte de inte förns efter jag gått förbi en man. Fick panik och sprang ut därifrån. Hade inte sett honom innan men han jobbade självklart där. Dagen efter när alla satt och åt gemensamt berättade han för alla andra i personalen att de vart en "ung jente" som gått fel, han härmade henne hur hon såg ut när hon vart chockad osv, han satt och skratta och alla andra med, och vad skulle jag göra då? Jo jag satt också och skratta och låtsades tycka det var roligt.
Meeen jag antar att jag var den "unge jenten".....


ciiiiiiiiiiiiiillla :)

Min moster hade 3 söta kattungar som var 2 veckor, jätte goa! Blandning av renrasig Norskskogskatt och "vanligkatt" med lite perser i sig. Kommer nog bli jätte fina :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0