Dag 3

Dag 3 – Min favorit årstid och varför.

Har verkligen tänkt på vilken årstid som är min favoritårstid, men jag ser något positivt och negativt i alla årstider.

Vår:
Jag älskar när snön börjar försvinna och alla vårtecken kommer fram. I år har jag hunnit sett massa svanar, fjärilar, och "snödroppar" (kan dock vara vilken annan blomma som helst). Det är så underbart när solen börjar komma fram och värmer upp allting.
Dock så hatar jag när det är slaskigt och aasblött.

Sommar:
Jag älskar (bokstavligt talat) sommaren. Men jag kan inte komma på om det är pga sommarlovet- att man har tid med kompisar? Att man kan göra vad som helst och precis när som helst.. eller om det har med värmen att göra. Jag antar att det har med både o göra + massa anledningar till. Jag tror inte att jag behöver förklara vad som är underbart med sommar för jag tror att ni vet själva! :)
å
åååååh tänk om man kunde åka o ta ett spontant nattdopp nu?!

Höst:
Brrrr.. blåsa, regna, blåsa, regna... Hösten är rätt dyster, men den är väldigt fin också när solen är framme och alla  färger på trädena syns. Och ja gillar att gå o dra fötterna i alla löv som ligger på backen sen! :D

Vinter:
hm, justnu när jag tänkte tillbaka så hitta jag inge positvt för jag är inge sugen på at frysa igen! Och jag vill inte ha mörker igen. Men jag vet att jag tycker det är mysigt när snön kommer. Klä sig varmt o gå fina promenader t.ex.
Denna vinter saknar jag dock mys, grilla, åka skridskor, åka pulka, har vart alldeles för lite utestunder...


Jossan i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0