"Hej det är Malin"

Ända sen jag varit liten har jag svarat i telefon "Hej det är Malin" (samtidigt som jag ler) haha. Det är vana jag inte kan bryta. En del kompisar har svarat "Ja hej Malin" eller liknande när de ser att det är jag som ringer, men jag är så van att säga den meningen så fast dom svarar så säger jag ändå "Ja hej det är Malin".

Nu den senaste tiden är det många som har kommenterat om att de stör sig på hur jag svarar i telefon. Jag förstår inte varför egentligen? Låter väl trevligare när man svarar hej vänligt och vem det är, än om man bara säger "Hallå?".

Men nu ska jag försöka bryta min "dåliga" vana och börja säga något coolare! För "hej det är Malin" är tydligen töntigt och opersonligt ;)


"Hej, det är Malin :-)"


Kommentarer
Postat av: Emmelie Junell

Jag säger samma sak Malin ;) Fast "Hej det är Emmelie" såklart! Det är VÄLDIGT coolt faktiskt ;)

2011-09-12 @ 21:44:35
Postat av: Anonym

haha, ja det behöver väl inte vara en "dålig vana"? ;)

2011-09-13 @ 10:05:40
Postat av: lovisa k

Men så säger man ju, inga fel med det ju! "hej det är lovisa" låter väl inte konstigt!?!:)

2011-09-14 @ 20:59:04
Postat av: Nattis

Fortsätt så, jag är kvar i mitt första svarande också. "Hej det är Nathalie" Fast lite slarvigt blir det ju så, låter väl som hejde natli... ;p

2011-09-14 @ 23:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0